طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

داشتن وب سایت، کمک به کسب و کار

می‌خواهید بدانید که چرا داشتن وبسایت، کمک به کسب و کار به حساب می آید؟ لزوم  و مزایای استفاده از سایت چیست؟ آیا سایت به پیشرفت کسب و کارها کمک خواهد کرد؟ برای پیدا کردن جواب این سؤالات امروز در این مقاله همراه شما هستیم تا ارتباط بین وبسایت و کسب و کار را دریابیم و بتوانیم از آن در جهت پیشرفت خود استفاده کنیم.

وبسایت و کسب و کار

تقریباً می توان با اطمینان گفت امروزه و در دنیای دیجیتال و اینترنت، کسب و کارهای بدون سایت، محکوم به شکست هستند. بیزینس های زیادی وجود دارند که هنوز هم با استفاده از روش های سنتی گذشته بازاریابی و فروش خودشان را اداره می کنند اما به نظر شما این کسب و کارها تا چند سال دیگر می توانند همین روال را ادامه دهند؟ شاید بتوان گفت که امروزه اینترنت به اندازه سرمایه برای موفقیت در هر کاری ارزشمند است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از دو موسسه معتبر  Hootsuite و We Are Social در سال ۲۰۱۸ در حدود ۴٫۲ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر دنیا وجود داشته اند. ۳٫۴ میلیارد نفر در دنیا از شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده اند. حتی یک تجزیه و تحلیل ساده از اعداد و ارقام بیان شده ثابت می کند که تمام افراد در سراسر دنیا تمایل دارند به سمت استفاده از اینترنت بروند و این یعنی هر بیزینسی که در اینترنت فعالیتی نداشته باشد به زودی قافیه را به رقبای خود می بازد. پس هر چه زودتر باید ارتباطی بین وبسایت و کسب و کار ایجاد کنیم .در ادامه مطلب به تعدادی از مزایای استفاده از سایت ها برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی اشاره می کنیم.

۱- بازاریابی و تبلیغات

پیشرفت کسب و کار اینترنتی

بازاریابی را می توان یکی از ارکان اصلی موفقیت، سوددهی و ثبات یک کسب و کار دانست. بیزینس هایی که از ابزار بازاریابی بهره نمی برند قطعاً نمی توانند گسترش پیدا کنند و خدمات خود را به مشتریان بیشتری عرضه کنند. استفاده از سایت برای بازاریابی می تواند تقریباً بدون هیچ هزینه ای صورت بگیرد. موتورهای جستجو تقریباً بدون هیچ هزینه ای محصولات و خدمات شما را به تمام افراد در سراسر نقاط دنیا معرفی می کنند. امروزه مردم تمایل دارند قبل از آنکه جنسی را خریداری کنند در اینترنت در مورد آن جستجو کنند و تمامی جوانب آن را ارزیابی کنند بنابراین فاصله معرفی خدمات و محصولات شما با مشتریان فقط یک کلیک ساده است.

۲- برند سازی

سایت ها می توانند تمامی جزئیات محصولات و خدمات شما را با استفاده از تصاویر، متون، فیلم، صوت، انیمیشن و یا هر نوع محتوای جذاب دیگری به مشتریان هدف در هر نقطه ای معرفی کنند. تصور کنید اگر این کارها را به شیوه سنتی انجام بدهید به چند نفر می توانید خدمات خودتان را معرفی کنید و یا چه مقدار باید هزینه کنید؟ وب سایت می تواند بدون محدودیت تعداد و با کمترین هزینه این کار را برای شما انجام دهد. معرفی تمام و کمال جزئیات محصولات و خدمات، می تواند روند برند سازی را به بهترین شیوه به پیش ببرد. تمامی برندهای معتبر جهان که در حال حاضر، فعالیت دارند و خدمات خود را به مشتریان ارائه می کنند، در ابتدا برند خودشان را از طریق سایت ها معرفی کرده اند و همین امر سبب پیشرفت کسب و کار اینترنتی آن‌ها شده است.

۳- افزایش مشتری

customer- جذب مشتریان

یکی از مهم‌ترین ارتباط‌ها بین وبسایت و کسب و کار، افزایش تعداد مشتری است. امروزه تقریباً بیشتر از ۵۰ درصد افراد جوامع مختلف از اینترنت استفاده می کنند و همین امر موجب شده است که محدودیت جغرافیایی برای کسب و کارهایی که دارای وبسایت هستند، بی معنی باشد. با توجه به اینکه وب سایت ها قابلیت لینک دهی به شبکه های اجتماعی را دارند، افراد به راحتی می توانند از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت دسترسی داشته باشند و آمار بازدید از سایت را بالا ببرند. همین امر به مرور زمان باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

۴- ارتباط بهتر با مشتریان و دسترسی همیشگی

داشتن یک وب سایت این امکان را به مدیران کسب و کارهای مختلف می دهد که همیشه و در هر زمان و مکانی در دسترس مشتریان خودشان باشند. این دسترسی راحت و سریع می تواند روابط بین مشتری و صاحبان مشاغل را ارتقا بدهد. مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خودشان را به صورت آنلاین بررسی کنند و حتی در صورت داشتن سوال به راحتی به ارائه کننده محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب و کار نیز می توانند به صورت آنلاین و از طریق ایمیل، تماس و پیام با مخاطبان خودشان در ارتباط باشند.

۵- افزایش اعتبار کسب و کار و اعتماد مشتری

با توجه به آنکه امروزه بسیاری از مشتریان به صورت اینترنتی به دنبال محصولات مورد نظر خودشان هستند، داشتن وب سایت می تواند اعتبار بالایی به کسب و کارها و خصوصاً کسب و کارهای کوچک ببخشد. زمانی که وب سایتی وجود نداشته باشد، مشتریان بالقوه برای تهیه محصولات مورد نظرشان به سوی رقبا کشیده خواهد شد. داشتن وب سایت و مشتری های بالقوه می تواند اعتبار زیادی به هر بیزینسی ببخشد و زمانی که تعداد مشتریان ثابت نیز افزایش پیدا کند قطعاً افراد دیگر می توانند به راحتی اعتماد کنند و محصولات مورد نیازشان را از وب سایت شما تهیه کنند. اعتمادسازی مهم ترین عامل آغاز خدمات رسانی به مشتری است. افرادی که به محصولات و خدمات شما اعتماد نداشته باشند، قطعاً هیچ تمایلی برای خرید از شما نخواهند داشت. وب سایت می تواند این اعتماد سازی را در جهت پیشرفت کسب و کار اینترنتی، به بهترین شکل برای شما صورت دهد.

۶- جهانی شدن

جهانی شدن کسب و کار

در صورتی که کسب و کارها از وب سایت‌های خوب استفاده کنند و به حقوق مشتری‌های خود کاملا احترام بگذارند و آن را به خوبی اداره کنند، قطعاً می‌توانند خدمات و محصولات خودشان را به تمام دنیا بشناسانند. وب سایت‌هایی مانند آمازون، ای‌بی، علی بابا و حتی وب سایت‌های داخلی مانند دیجی کالا نمونه بارز جهانی شدن یک کسب و کار از طریق وب سایت هستند که ارتباط زیبای وبسایت و کسب و کار را تداعی می‌کنند. با توجه به اینکه فعالیت در وب سایت‌ها هیچ حد و مرز و هزینه چندانی ندارد، بنابراین مشتریان از هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانند خدمات و محصولات شما را مشاهده و از شما خرید کنند.

۷- افزایش فروش

قطعاً هرکسی که کسب و کاری را شروع می کند، اولین هدف او فروش و سود دهی بیشتر است. وب سایت‌ها می توانند زمینه بازدید مشتریان بیشتری از کسب و کار شما را فراهم کنند. وب سایت می تواند حکم یک فروشگاه مجازی را داشته باشد. فروشگاهی که روزانه ۲ میلیون نفر بازدید کننده دارد قطعاً فروش بالاتری از فروشگاه مشابه با ۱۰۰۰ بازدید کننده دارد و این یعنی درصد سود بالاتر. افزایش فروش باعث می شود که تعداد مشتری ها هم افزایش یابد و هرچقدر تعداد مشتری بیشتر شود، سوددهی و راندمان کار هم بالا می‌رود.

جمع‌بندی

علاوه بر موارد ذکر شده جهت داشتن وب سایت و ارتباط وبسایت و کسب و کار، می توان مزایایی مانند داشتن مکان نامحدود و گسترده برای نمایش محصولات، صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه‌ها، امکانات بی نظیر، سرمایه گذاری در دراز مدت، ترویج و توسعه بیشتر، آشنایی با نیازهای اصلی و اساسی مشتریان و عدم محدودیت زمانی اشاره کرد که همه این موارد می توانند در پیشرفت و توسعه هر کسب و کاری نقش ویژه ای داشته باشند.

 

 

 

 

هدیه ژاکت

پیشنهاد ژاکت

چنانچه تا کنون برای کسب و کار خود، وبسایتی طراحی نکردید و همین الان با مطالعه این مقاله تصمیم گرفتید چنین کاری انجام دهید، نگران نباشید. مثل همیشه همراه شما هستیم. فقط کافیست از هدیه ژاکت برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید.

 

 

 

 

منبع: ژاکت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.