طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

چطور به یک برنامه‌نویس تمام وقت تبدیل شویم؟

بر حسب گزارشات رسیده تا سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ درصد از کسانی که در حوزه آی تی کار می کنند، فریلنسر خواهند بود. نه تنها در صنعت نرم‌افزار بلکه در صنایع دیگر نیز این موضوع در حال رشد است و البته به همین دلیل است که می توانید مقالات زیادی را در مورد فریلنسر ها در اینترنت پیدا کنید.

برنامه نویس تمام وقت

اما اگر از این کار نمی توانید سود زیادی کسب کنید چه کاری باید انجام دهید؟ در این حالت می توانید به یک برنامه نویس تمام وقت تبدیل شوید. اگر چه این کار می تواند کمی چالش برانگیز باشد، با این حال انتقال از یک برنامه نویس مستقل به یک برنامه نویس تمام وقت چندان دشوار هم نیست. شما در محیط جدیدی قرار می‌گیرد و با افراد جدیدی روبرو می‌شوید. اما ماهیت کاری که انجام می دهید چندان با قبل تفاوتی نخواهد داشت.

چه اتفاقی با انتقال به یک توسعه دهنده تمام وقتخواهد افتاد؟

برای اینکه بتوانید به خوبی خود را با محیط اطراف وفق دهید و موفقیت‌های زیادی را به دست آورید نکاتی وجود دارند که باید به خاطر بسپارید. البته  اینها نکاتی هستند که برنامه نویسان فریلنسر اصلاً لازم نیست به آن عمل کنند، اما اگر به عنوان یک برنامه نویس تمام وقت در یک شرکت استخدام شدید، این نکات برای شما مهم است.

زنگ هشدار را برای خود زود تنظیم کنید

در حالیکه فریلنسرها برنامه زمانی خود را تنظیم می‌کنند، برنامه نویسان تمام وقت باید کار خود را بین ساعات مشخصی انجام دهند. این تفاوت و تبعیض می تواند کمی ناراحت کننده باشد، اما به زودی به این حالت عادت می‌کنید و می توانید زندگی بهتری داشته باشید. زنگ هشدار خود را زودتر از زمانی که نیاز است تنظیم کنید، این کار باعث می شود که خوابتان نبرد، زیرا باید سر موقع در محل کارتان حضور پیدا کنید.

همچنین در فرصتی که دارید می توانید به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید. شاید شما دوست داشته باشید قبل از رفتن به سرکار صبحانه بخورید و یا حرکات ورزشی انجام دهید. توجه داشته باشید که دیگر یک فریلنسر نیستید و باید به قوانین شرکت خود احترام بگذارید.

میانبرهای شرکت خود را به خاطر بسپارید

اگر به عنوان یک برنامه نویس تمام وقت در یک شرکت نرم افزاری استخدام شده اید شانس خوبی خواهید داشت که به تیمی که از قبل وجود داشته است بپیوندید. هر تیمی یکسری میانبر و قرارداد را برای فایل ها و پروژه هایش دارد، این عبارات و اصطلاحات را تا حد امکان هر چه زودتر یاد بگیرید. پروژه‌ها باید هرچه سریعتر پیش روند و فرصتی برای پرسیدن سوالات تکراری وجود ندارد.

برای صرفه جویی در زمان خود در مراجعات بعدی به هر کلمه و اصطلاح میانبری که می رسید آن را یادداشت‌برداری کنید. این یادداشت‌ها را تا مسلط شدن کامل به آنها بر روی میز خود داشته باشید.

استفاده از کامنتها را فراموش نکنید

با توجه به اینکه یادداشت برداری می کنید، از کامنت گذاری نیز دریغ نکنید در غیر اینصورت کد های شما ممکن است کار دیگران را به تعویق بیاندازد و باعث کندی کار آن ها شود. اگر جزو آن دسته از توسعه‌دهندگانی هستید که اعتقادی به نوشتن کامنت ها در برنامه‌های خود ندارند، به فرهنگ شرکت خود توجه کنید.گاهی اوقات قرار دادن کامنت های اضافی خیلی بهتر است قرار ندادن آنها است زیرا با این کار خطر سوء تفاهم را تا حد زیادی کاهش می دهید.

وقتی برای خودتان کار می‌کنید نوشته های شما ممکن است شخصی تر و مناسب‌تر برای خودتان باشد، به خاطر داشته باشید که اکنون در یک شرکت حضور دارید، پس کامنتهای شما باید تا حدی رسمی باشد که دیگر اعضا بتوانند به راحتی از آن استفاده کند.

کارهای خود را متناسب با شرکتی که در آن کار می کنید، تولید کنید

شما اکنون برای یک شرکت کار می کنید و این یعنی هر چیزی که تولید می کنید باید نسبت به هویت تجاری شرکت مناسب باشد. با درک شرکتی که برای آن کار می کنید و تصویری که آنها مایلند شروع کنید. سعی کنید این رویه را در همان مراحل اولیه توسعه به خاطر بسپارید. اگر برای یک شرکت با برنامه های لوکس کار می کنید باید برنامه های لوکس تولید کنید و استاندارد های خود را همیشه یک پله بالا تر نگهداری کنید.

بین مراحل مختلف پروژه چند دقیقه‌ای را برای فکر کردن بگذارید و مطمئن شوید همه چیز متناسب با استانداردهای شرکت شما پیش می‌رود، در این صورت کارهای شما در آینده به اصلاحات کمتری نیاز خواهد داشت.

همیشه نسخه پشتیبان را برای خود داشته باشید

اکثر شرکت های توسعه نرم‌افزار دارای سیستم های پشتیبان هستند، یاد بگیرید که چطور از این سیستم ها استفاده کنید. همیشه کپی هایی از فایل های خود داشته باشید احتمالاً باید نسخه های کپی از پروژه خود را بر روی سیستمی که در شرکت خود بر روی آن کار می کنید نگهداری کنید، همچنین ایده خوبی است که مجموعه ای از فایلهای پشتیبان را بر روی فلش خود نگهداری کنید.

شما همچنین نمیتوانید پیش بینی کنید که قطعی برق چه مشکلاتی را ممکن است برای سرور های شما به وجود آورد، پس باید بدانید بک آپ ها ضروری هستند، البته شما هیچگاه نباید این بکاپ ها را به خانه ببرید و در مورد این موضوع باید با رئیس تان صحبت کنید. کدها و پروژه های یک شرکت سرمایه های آن هستند پس باید با توافق این کار را انجام دهید.

محدودیت‌های قراردادی خود را بشناسید

هنگامی که فریلنسر آزاد کار هستید تا زمانی که محصولات خود را به مشتری خود به بفروشید، صاحب آن هستید، اما زمانی که برای یک شرکت کار می‌کنید صاحب کدی نیستید و ممکن است قراردادهای کاری شما باعث شود محدودیت‌های خاصی را رعایت کنید. بسته به قرارداد ممکن است نتوانید در مورد پروژه‌های خود با دوستان و خانواده خود صحبت کنید.

در بیشتر اوقات نمی‌توانید از نرم‌افزاری که تولید کرده اید برای استفاده های شخصی خود استفاده کنید. قبل از اینکه با یک شرکت شروع به کار کنید حتماً سوالات مربوط به قرارداد را در اولویت قرار دهید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

یاد بگیرید اجتماعی باشید

اجتماعی بودن و ارتباط با دیگران برای کار شما بسیار مهم است، وقتی اعضای تیمتان را بشناسید کار کردن با آنها بسیار ساده تر خواهد بود. یک مقدار  جامعه پذیری و اجتماعی بودن لازم است در این صورت خواهید فهمید که همکاران شما چگونه فکر می کنند و چطور کارها را انجام می‌دهد. داشتن روابط مثبت در محل کار باعث می‌شود بهره‌وری شما افزایش یابد پس سعی کنید دوستی های حرف های خود را افزایش دهید.

به عنوان یک فریلنسر شاید عادت داشته باشید به تنهایی کار کنید، خوب است که درون گرا باشید اما باید همچنان مودب بوده و راه‌های تجربه جدید را برای خود باز نگه دارید. همکاران شما ممکن است پله ترقی شما باشند و شما را در دستیابی به جایگاه های بالاتر در سازمان کمک کند.

زمان های استراحت را برای خود در نظر بگیرید

برنامه نویسی کاری است که ذهن شما را خسته می کند پس استراحت منظم برای سلامت روان و بینایی شما ضروری است. برخی شرکت‌ها دارای زمان‌بندی ویژه برای استراحت هستند، اگرچه این موضوع کمتر رایج است سعی کنید ضمن رعایت استانداردهای جدید محل کار خود از این زمان بندی ویژه استفاده کنید. برای اینکه استراحت موثر واقع شود باید چشم خود را از صفحه نمایش جدا کنید، بلند شوید و دور شرکت راه بروید، فنجان قهوه یا بطری آب بنوشید و یا به قطعه هنری که بر روی دیوار نقش بسته است نگاه کنید.

مهارت های اضافی را همیشه در نظر بگیرید و ارتقا خود را همیشه حفظ کنید

 یکی از اصلی ترین مزایای برنامه نویسی تمام وقت ، فضای پیشرفت برای آنها است . به عنوان یک فریلنسر، شما به سختی فرصتی پیدا می کنید تا با همکاران خود صحبت کنید و چیزهای جدیدی از آنها بیاموزید. اما وقتی در یک تیم کار میکنید، این کار به سهولت انجام میشود.

وقتی تمام وقت کار می کنید ، به ناچار با همکاران خود تعامل برقرار می کنید و در جلسات شرکت درگیر می شوید. در این حالت می توانید عادت ها و تکنیک های جدید را انتخاب کنید و چارچوب های جدید و بهترین روش ها را کشف کنید. اغلب این موارد به لطف همکاران شما انجام میشود. اگر می خواهید به یک موقعیت مدیریتی تبدیل شوید ، باید مهارت های رهبری ، ارتباطی و ارائه را خوبی پرورش دهید.

تغییرات میتوانند باعث ایجاد فرصت ها شوند

هر تغییر در ابتدا می تواند کمی استرس زا باشد ، اما به یاد داشته باشید که تغییرات همچنین به معنای فرصت هایی برای پیشرفت مهارت های جدید و دستیابی به قله های جدید هستند. درنهایت ، برنامه نویسی تمام وقت و آزاد در واقع تفاوت چندانی ندارند. فقط در حالتی که یک فریلنسر نیستید باید محدودیت هایی را پذیرا باشید.

#برنامه نویسی #برنامه نویس تمام وقت

منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.