طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت و برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

راهنمای مرجع برای کسانی که می‌خواهند با وردپرس سایت راه‌اندازی کنند

راهنمای مرجع برای کسانی که می‌خواهند با وردپرس سایت راه‌اندازی کنند

 ۱۰:۰۰ ۱۳۹۸-۰۳-۲۲

راه اندازی سایت با وردپرس

آیا شما هم می‌خواهید با استفاده از CMS وردپرس برای کسب و کار خودتان یک سایت راه‌اندازی کنید؟ لزوم استفاده از راهنمای مرجع برای کسانی که به دنبال راه اندازی سایت با وردپرس هستند، چیست؟ خطاهای رایج در وردپرس چه خطاهایی هستند؟
اگرچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان محبوب‌ترین و قدرتمندترین CMS دنیا شناخته می‌شود و نصب آن بسیار آسان است اما هنگام استفاده از آن برای راه‌اندازی یک سایت، هر کسی می‌تواند دچار اشتباهاتی شود. خطاهایی وجود دارند که می‌توانند ما را با مشکلاتی مواجه کنند. خوشبختانه بسیاری از این خطاها راه حل‌های آسانی دارند. این خطاهای رایج در وردپرس باعث می‌شوند که تجربه ما روز به روز بیشتر و دانش وردپرسی ما افزایش یابد. در این مطلب قصد داریم که نکاتی برای استفاده بهتر از وردپرس ارائه کنیم.

راه اندازی سایت با وردپرس

اگر قرار است وبسایتی را با وردپرس راه اندازی کنید، باید اطلاعات خوبی درمورد آن داشته باشید. برای این منظور راهنمای جامعی را برایتان آماده کردیم که شامل بخش‌های متعددی است. نظر شما را به این راهنما جلب می‌کنیم.

انتخاب پلتفرم مناسب

راه اندازی سایت

متأسفانه افراد زیادی هستند که تصور می‌کنند خدمات wordpress.com و wordpress.org شبیه به هم هستند و هنوز تفاوت این دو را متوجه نشده‌اند. wordpress.com یک پلتفرم میزبان وب است و به ‌صورت پرمیوم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از نظر استفاده از پلاگین‌ها و تم‌ها، محدودیت‌های زیادی دارد. wordpress.org یک پلتفرم خودمیزبانی است که به‌صورت متن‌باز و رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و ده‌ها هزار پلاگین و تم رایگان دارد که استفاده از آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد. در واقع راه اندازی سایت با وردپرس با کمک همین سایت یا مخزن وردپرس امکان‌پذیر است.

کاربران باید با توجه به حوزه کاری خود و هدفی که دارند، پلتفرم مناسب خود را انتخاب کنند. اگر کاربری یک سایت یا وبلاگ را برای شرکت خود نیاز دارد و قصد استفاده از تمام افزونه‌ها را دارد باید از مخزن وردپرس (wordpress.org) استفاده کند چرا که افزونه‌ها در وردپرس میزبان وب کارایی ندارند.

خرید متناسب با کسب و کار

برای استفاده از وردپرس و شروع یک کسب و کار و راه اندازی سایت، تمام آن چیزی که لازم دارید یک هاست و دامنه مناسب است. هرچند که شرکت‌های ثبت دامنه سعی می‌کنند سرویس‌های دیگری را ارتقا بدهند اما برای افرادی که تازه شروع به انجام این کار کرده‌اند این هزینه‌ها بی‌فایده هستند و باعث سردرگمی آن‌ها خواهد شد. به عنوان مثال در ابتدای راه‌اندازی سایت نیازی به ثبت حفاظت از حریم خصوصی، حساب‌های ایمیل‌های اضافی، SSl و یا ثبت‌نام ۵ ساله نیست. استفاده نکردن از این سرویس‌ها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز بشود.

در صورتی که سایت توسعه پیدا کرد می‌توان بعدها این سیستم‌ها را نیز استفاده کرد. همچنین برای شروع یک کسب و کار و راه‌اندازی سایت نیازی به استفاده از هاست‌­های گران‌قیمت و حجیم نیست و متناسب با کارتان می‌توانید یک هاست کم‌هزینه استفاده کنید. ثبت دامنه‌ها به مدت ۵ سال نیز می‌تواند هزینه‌های اضافی در پی داشته باشد. شاید شما بعد از یک سال تصمیم گرفتید کسب و کار خودتان را عوض کنید پس چرا باید برای دامنه‌ای که استفاده نمی‌کنید هزینه کنید؟

بک آپ گرفتن از اطلاعات وردپرس

backup- تهیه بک آپ از سایت

حتی اگر متخصص وردپرس هستید، هیچ‌وقت به فضای دیجیتال اعتماد نکنید چرا که هر لحظه ممکن است اتفاقاتی بیفتد و تمام اطلاعات شما از بین برود. هر ساله میلیاردها دلار خسارت ناشی از خرابی اطلاعات به سایت‌های مختلف وارد می‌شود که به دلیل عواملی مانند حوادث، تلاش هکرها، سرقت و سایر بلایا است. قوی‌ترین دفاع در برابر این‌گونه عوامل فعال کردن تنظیمات خودکار بک آپ وردپرس است.

بدون داشتن بک آپ و نسخه پشتیبان ممکن است که تمام اطلاعات خودتان را از دست بدهید و بازیابی آن سخت و حتی غیرممکن شود. علاوه بر فعال‌سازی بک آپ خودکار، سعی کنید اطلاعات خودتان را در فضایی غیر از فضای وب ذخیره کنید و از امنیت آن مطمئن شوید.

فعال کردن تنظیمات Google Analytics

google analytics- ردیابی عملکرد سایت

اگر می‌خواهید در راه اندازی سایت با وردپرس با اعتمادبه‌نفس به جلو حرکت کنید و بدانید که کاربران چگونه سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می‌کنند، باید Google Analytics را فعال کنید. کارشناسان استفاده از افزونه MonsterInsights را به عنوان محبوب‌ترین افزونه Google Analytics توصیه کرده‌اند. این افزونه می‌تواند آمارهای مهم سایت را به شما نشان دهد و در زمان شما صرفه‌جویی کند. هم نسخه رایگان و هم نسخه پرمیوم این افزونه در دسترس همگان قرار دارد.

ایجاد فرم تماس در سایت

contact form- فرم تماس با ما

نداشتن فرم تماس، می‌تواند اشتباه ساده اما تأثیرگذاری در راه اندازی سایت با وردپرس باشد. بدون داشتن فرم تماس، کاربران و مشتریان نمی‌توانند با صاحبان کسب و کار در ارتباط باشند و این باعث می‌شود که درصد قابل توجهی از آن‌ها دیگر تمایلی به بازدید از سایت نداشته باشند. هرچند وردپرس دارای فرم تماس نیست اما افزونه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارند که هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت پرمیوم در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. به عنوان مثال افزونه گراویتی فرم یکی از بهترین افزونه‌ها برای رفع این مشکل است که توسط بیش از ۲ میلیون کاربر استفاده می‌شود.

عضویت در خبرنامه

email list- لیست ایمیل

آیا می‌دانید که ۷۰ درصد افرادی که برای اولین بار از یک سایت بازدید می‌کنند، هرگز برای بار دوم از آن بازدید نمی‌کنند؟ اگر فهرست ایمیل‌های سایت شما فعال نباشد، باعث می‌شود که تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان را از دست بدهید. تبدیل کردن بازدیدکننده‌های سایت به مشترکین خبرنامه می‌تواند آن‌ها را برای دفعات بعدی نیز مجبور به بازدید از سایت کند. برای تنظیم فهرست ایمیل‌ها به یک سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارید. یکی از بهترین سرویس‌هایی که توسط کارشناسان توصیه شده، خبرنامه فوق حرفه ای وردپرس میلستر  است.

انتخاب قالب مناسب

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد مبتدی در راه‌ اندازی سایت ، انتخاب قالب مناسب است. وردپرس هزاران قالب رایگان و پرمیوم دارد که کاربران می‌توانند بسیاری از آن‌ها را امتحان کرده و متناسب با کار خودشان انتخاب کنند.  قالبی که برای سایت استفاده می‌شود باید دارای قابلیت‌های زیر باشد:

  • کاملاً واکنش‌گرا باشد و برای تمام دستگاه‌ها (موبایل، لب تاب، تب لت) به یک اندازه کارایی داشته باشد.
  • به راحتی بتوان آن را سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی کرد.
  • باید با پلاگین­‌های وردپرسی هماهنگی لازم و کافی داشته باشد.
  • عملکرد و سرعت مناسبی داشته باشد.

برای انتخاب بهترین قالب‌های وردپرس می‌توانید در ژاکت جستجویی داشته باشید.

اهمیت بروزرسانی

وردپرس یک CMS است که به شدت به نسخه‌های به روز شده، وابسته است تا امنیت بالای خود را حفظ کند. کاربران مبتدی باید به این موضوع توجه داشته باشند. به روز نشدن وردپرس می‌تواند باعث بروز مشکلات امنیتی شود و دسترسی هکرها به آن آسان شود. هرچقدر که به روز رسانی وردپرس منظم‌تر انجام شود، احتمال بروز مشکلات، کم‌تر است اما اگر به روز رسانی به تأخیر بیفتد ممکن است بعداً به سختی بتوان این کار را انجام داد. اگر پلاگین ها و تم وردپرس به درستی نصب و کارگذاری شده باشند با به روز شدن وردپرس هیچ مشکلی نخواهند داشت و به کار خود ادامه می‌دهند. علاوه بر وردپرس باید تم‌ها و پلاگین‌ها هم در موعد مقرر خود به روز شوند تا مشکلات امنیتی برای سایت به وجود نیاید.

اهمیت SEO

seo site- سئوی سایت

برای آنکه یک سایت وردپرسی بتواند رتبه‌های خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد لازم است که به تنظیمات سئوی آن توجه ویژه‌ای شود. تنظیمات سئو کمک می‌کند که موتورهای جستجو، سایت را در صفحات اول به نمایش بگذارند و این باعث افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها خواهد شد. برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهینه سازید بهتر است از ابزارها و افزونه‌های سئو استفاده کنید.

استفاده از دسته‌ها و برچسب‌ها

یکی از اشتباهات افراد مبتدی، بی‌توجهی به دسته‌ها و برچسب‌ها است. بعضی از کاربران هنگام استفاده از دسته‌ها، دیگر از برچسب‌ها استفاده نمی‌کنند و برعکس. دسته‌ها و برچسب‌ها محتواها، مقالات و مطالب سایت را سازمان‌دهی و طبقه‌بندی می‌کنند. زمانی که تعداد پست‌ها افزایش می‌یابد وجود دسته و برچسب بسیار ضروری است. استفاده صحیح و منظم از دسته و برچسب می‌تواند برای SEO سایت بسیار تأثیرگذار باشد.

استفاده مناسب از نوشته‌ها و برگه‌ها

page vs post- مقایسه برگه و نوشته

گاهی اوقات کاربران مبتدی از نوشته به جای برگه و از برگه‌ها مختلف به جای نوشته استفاده می‌کنند که کار اشتباهی است. برگه‌ها معمولاً استاتیک هستند و قواعد و قانون خاص خود را دارند و معمولاً خط‌مشی، سیاست و حریم خصوصی آن‌ها تغییر نمی‌کند اما پست‌ها شامل اخبار، به روزرسانی ها، مقالات و وبلاگ‌ها هستند که تاریخ انقضای مشخص دارند و تغییرات خاص خود را خواهند داشت.

ساختار URL مناسب (پیوند یکتا)

انتخاب URL مناسب برای راه‌ اندازی سایت بی‌نهایت اهمیت دارد. تغییر ساختار URL یک سایت به آسانی انجام نخواهد شد و تأثیر قابل توجهی بر روی ترافیک سایت خواهد داشت. توصیه می‌شود که کاربران از قسمت Setting به صفحه Permalinks در داشبورد وردپرس خود بروند و ساختار URL را به گونه‌ای انتخاب کنند که نام پست در آن وجود داشته باشد.

توجه به سرعت و عملکرد سایت

speed- سرعت وبسایت

در راه اندازی سایت با وردپرس به سرعت توجه کنید. توجه کاربران اینترنتی بیشتر بر روی سرعت یک سایت است. کاربران بیشتر از ۱۰ ثانیه منتظر باز شدن صفحات یک سایت نمی‌شوند. حتی موتورهای جستجوگر نیز به شدت بر روی سرعت یک سایت حساس هستند. با نادیده گرفتن سرعت و عملکرد یک سایت باعث ریزش رتبه سایت در موتورهای جستجو و کاهش بازدیدکنندگان خواهد شد.

استفاده از پلاگین­‌های مناسب

choose the right plugin- انتخاب پلاگین درست

قدرت واقعی وردپرس را می‌توان با پلاگین‌های آن درک کرد. این CMS بیش از ۵۰ هزار پلاگین رایگان و پرمیوم دارد؛ اما همه پلاگین‌ها عملکرد خوبی ندارند و تعدادی از آن‌ها می‌توانند عملکرد و امنیت سایت را تحت تأثیر قرار بدهند. تعدادی از پلاگین‌­ها که از سایت‌های نامعتبر دریافت می‌شوند، می‌توانند بسیار مخرب باشند. نکاتی که در مورد پلاگین­‌ها باید رعایت کرد شامل موارد زیر است:

  • فقط باید از سایت اختصاصی وردپرس یا org دانلود شوند یا از مرجع معتبری خریداری شوند.
  • به کیفیت و پشتیبانی پلاگین­‌ها توجه شود.

اهمیت دادن به موارد امنیتی وردپرس

security- امنیت وبسایت

بسیاری از کاربران به جنبه‌های امنیتی وردپرس توجه نمی‌کنند و با خود فکر می‌کنند که سایت آن‌ها کوچک است و مورد حمله هکرها قرار نمی‌گیرد. هکرها از سایت‌ها برای توزیع نرم‌افزارهای مخرب، سرقت اطلاعات و موارد دیگر استفاده می‌کنند و بزرگ یا کوچک بودن سایت برای آن‌ها اهمیتی نخواهد داشت. زمانی که امنیت سایت به خوبی تأمین نشود باعث افت رتبه سایت، از دست رفتن اطلاعات سایت و اطلاعات کاربران و مشتریان سایت خواهد شد. امنیت سایت باید به بهترین شیوه در راه اندازی سایت با وردپرس تأمین شود تا اعتماد کاربران و مشتریان به خوبی جلب شود.
چنانچه می‌خواهید امنیت خوبی را برای سایت خود به ارمغان بیاورید حتما از افزونه‌های امنیتی وردپرس کمک بگیرید.

تغییر آدرس سایت

switch to domain- تغییر دامنه

کاربران زیادی بوده‌اند که ابتدا دامنه‌ای برای سایت خود انتخاب و ثبت کرده‌اند اما پس از گذشت مدتی تصمیم به تعویض آن گرفته‌اند؛ اما این کار به سادگی گفتن آن نیست و تأثیرات زیادی بر روی SEO خواهد داشت. تغییر آدرس سایت می‌تواند هم تعداد کاربران را کاهش دهد و هم در رتبه سایت تأثیر منفی داشته باشد.

حذف دموهای پیش‌فرض وردپرس

بسیاری از کاربران مبتدی بعد از آنکه قالب خود را نصب کردند محتوا و صفحات پیش‌فرض را حذف نمی‌کنند. این مطالب تکراری و پیش‌فرض کیفیت سایت را پایین آورده و حتی در رتبه‌بندی سایت نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد.

تنظیمات دیدگاه‌ها

comment up- تنظیمات دیدگاه ها

معمولاً کاربران مبتدی به دیدگاه‌ها توجه نمی‌کنند و این عاملی می‌شود که اسپمرها وارد عمل شوند و انواع کامنت­‌های اسپم و هرزنامه را به سایت وارد کنند. این اسپم‌ها می‌تواند به سایت صدمه وارد کند و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو و اعتبار آن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

بهینه‌سازی تصاویر

مورد دیگری که در راه اندازی سایت با وردپرس موثر است، تصاویر هستند. تصاویر نقش بسیار ویژه‌ای در جذابیت سایت‌ها دارند اما اندازه و حجم این عکس‌ها بسیار اهمیت دارند. در صورتی که عکس‌های استفاده شده در سایت بهینه نشوند می‌توانند سرعت سایت را کاهش دهد. سرعت پایین سایت باعث افت تعداد مشتری‌ها و بازدیدکننده‌ها خواهد شد. برای بهینه‌سازی عکس‌ها می‌توان از پلاگین رایگان GIMP استفاده کرد.

کدهای غیرضروری در فایل‌های تابع تم

code snippets- بررسی کدها

یکی دیگر از اشتباهاتی که معمولاً کاربران مبتدی مرتکب می‌شوند این است که از کدهای اضافی و غیرضروری در فایل‌های تابع تم استفاده می‌کنند. فایل تابع به گونه‌ای طراحی می‌شود که مانند یک پلاگین عمل کند اما مکان مناسبی برای کدهای کوچک نیست. زمانی که تم عوض شود این کدها و تغییرات از بین خواهند رفت. حتی ممکن است بعد از مدتی کاربر فراموش کند این کدها را اضافه کرده است. توصیه می‌شود کدهایی اضافه شود که با موضوعات سایت در ارتباط باشند.

راه‌اندازی کنسول جستجوی گوگل

search console- تنظیمات گوگل

در هنگام برنامه‌ریزی یک استراتژی برای رشد کسب و کار و سایت، اطلاعات ارزش بسیار بالایی دارند. بسیاری از کاربران این اشتباه را مرتکب می‌شوند که سایت وردپرسی خود را به Google Search Console به‌صورت بلندمدت اضافه نمی‌کنند و این اشتباه باعث از دست رفتن داده‌ها و اطلاعات مهمی می‌شود که می‌توان به رشد سایت آن‌ها کمک کند. Google Search Console یک ابزار رایگان است که توسط گوگل ارائه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد که تمام مشکلات سایت خود را مشاهده کنند.

ترک کردن سایت‌های عمومی در هنگام کار

تعدادی از کاربران، سایت‌های در حال ساخت را به‌صورت عمومی در دسترس می‌گذارند که کاری غیرحرفه‌ای است و می‌تواند به کسب و کار آسیب وارد کند. سایتی که به این صورت در دسترس باشد می‌تواند به‌صورت خودکار و توسط موتورهای جستجو کراول یا ایندکس شود و این می‌تواند زمینه‌ای برای به سرقت رفتن صاحبان اصلی ایده‌ها شود. همچنین کاربران و مشتریان مجبورند که سایت را به‌صورت ناقص مشاهده کنند.

داشتن اطلاعات وردپرسی

از جمله اشتباهات بزرگ کاربران سایت‌های وردپرسی نداشتن اطلاعات کافی از پلت فرمی است که از آن استفاده می‌کنند. هرچند که کار کردن با وردپرس بسیار ساده و راحت است اما هر روز پلاگین­‌ها، قالب‌ها و اطلاعات جدیدی به وجود می‌آید. زمانی که کاربران دانش استفاده از این اطلاعات جدید را نداشته باشند با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

پیشنهاد ژاکت

اگر همین حالا تصمیم گرفتید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید ما به شما در این مسیر کمک می‌کنیم. فقط کافیست از هدیه ژاکت برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را

منبع: ژاکت


ملزومات ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس چیست؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟ ابزارها و ملزومات ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس چیست؟ چرا وردپرس را مناسب‌ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌دانیم؟
امروزه و با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی دیگر کمتر کسی هست که واژه‌هایی مانند فروشگاه اینترنتی، فروشگاه آنلاین و کسب و کار دیجیتال را نشنیده باشد. با توجه به وسعت فضای مجازی و نبود محدودیت‌های فضاهای سنتی، تقریباً هر کسی تمایل دارد که سهمی از آن داشته باشد و به نوعی از آن کسب درآمد کند.

ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس

فروشگاه‌های اینترنتی، امروزه نقش بسیار ویژه‌ای در اقتصاد جامعه دارند و منبع درآمد هزاران نفر هستند. در این مقاله سعی داریم که پیش‌نیازهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی

وب‌سایت‌هایی که در آن امکان آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های یک یا چند محصول خاص برای بازدیدکنندگان فراهم است و می‌توانند با استفاده از یک اتوماسیون نرم‌افزاری، آن محصولات را خریداری کنند، فروشگاه اینترنتی گفته می‌شود. از مهم‌ترین مزایای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه یک تصویر واضح و بهتر از کسب و کار، شرکت یا سازمان
  • خدمات بهتر، سریع‌تر و با کیفیت بالاتر به مخاطبین
  • دسترسی شبانه روزی مشتری به محصولات مورد نظر و عدم محدودیت زمانی و جغرافیایی
  • هزینه بسیار پایین‌تر برای راه‌اندازی در مقایسه با کسب و کار سنتی
  • امکان ورود به تمام بازارهای کشوری و جهانی و حذف فاصله‌ها با مشتریان
  • امکان ایجاد ایمیل اختصاصی
  • ارائه آمار دقیق از فعالیت‌های فروشگاه
  • قابلیت اتصال به سامانه ارسال پیامک و ایمیل

الزامات و پیش‌نیازهای ساختن یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس

online store- فروشگاه اینترنتی

ساختن یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی همانند مدل سنتی آن، نیازمند فراهم کردن شرایط و ملزومات خاصی است که باید به دقت بررسی شوند تا در ادامه فعالیت هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید و ادامه فعالیت فروشگاه یا سایت با اختلالی مواجه نشود. از مهم‌ترین الزامات ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس می‌توان موارد زیر را نام برد:

محل مناسب

افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار سنتی را دارند در گام اول به دنبال یک مکان مناسب برای آن هستند که هم تردد بالایی داشته باشد، هم به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد، متناسب با شرایط بازار باشد و هم امنیت بالایی داشته باشد. مکان و محل، برای فروشگاه اینترنتی با نام هاست (Host) شناخته می‌شود و برای انتخاب هاست نیز باید تمام حساسیت‌ها و موارد مهم را مد نظر قرار داد. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب هاست باید به آن دقت کرد می‌توان امنیت بالا، پشتیبانی مستمر، ساپورت کردن زبان مورد نظر صاحب کسب و کار، ظرفیت بالای بازدید و حجم مناسب هاست برای بارگذاری انواع فایل‌ها را نام برد. انتخاب هاست با توجه به نوع کسب و کار و میزان فعالیت آن صورت می‌گیرد. معمولاً برای شروع کسب و کارهای اینترنتی نیازی به هاست­های حجیم نیست و پس از شروع کار و توسعه آن می‌توان به مرور هاست را گسترش داد. به این صورت در هزینه‌ها نیز برای صاحب فروشگاه اینترنتی صرفه‌جویی خواهد شد.

نام مناسب برای فروشگاه

انتخاب نام مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس ، یکی از مهم‌ترین اصول در راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار اینترنتی است. نام فروشگاه باید کاملاً متناسب با نوع فعالیت سایت، نوع کسب و کار و نوع محصولات و خدمات باشد تا مشتریان به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. با توجه به آنکه امروزه هزاران سایت و فروشگاه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، انتخاب نامی که کاربر بتواند در میان هزاران نام دیگر به خاطر بسپارد می‌تواند یک امتیاز ویژه باشد. پس از انتخاب یک نام (دامنه) مناسب، خاص و جذاب برای فروشگاه لازم است که آن را در یکی از شرکت‌های ثبت دامنه ثبت کنید تا به عنوان شناسنامه سایت یا فروشگاه شما شناخته شود.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا سیستم سایت سایز مناسب

بعد از انتخاب هاست و دامنه مناسب برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی، مهم‌ترین کار انتخاب یک CMS مناسب است. امروزه CMS های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که قابلیت پشتیبانی از فروشگاه‌های اینترنتی را دارند. برای آنکه بتوان یک CMS مناسب برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کرد باید تمام قابلیت‌های آن را بررسی کرد. مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک CMS باید داشته باشد تا برای سایت فروشگاهی مناسب باشد شامل سیستم دسته‌بندی محصولات، امکان ارسال مطالب و مقالات، نقد و بررسی محصول، امکان مقایسه محصول، پشتیبانی از زبان مورد نظر صاحب کسب و کار، مدیریت سفارش‌ها، تسویه و پرداخت و ارسال پیشرفته، پشتیبانی از پلاگین­‌های مرتبط و هزینه‌های مناسب است. از جمله مهم‌ترین CMSها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند به وردپرس، ووکامرس، جوملا، مجنتو و پرستاشاپ اشاره کرد.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

هرچند که وردپرس از ابتدا به عنوان یک ابزار برای وبلاگ نویسان طراحی شد اما با توجه به متن‌باز بودن آن به سرعت توسعه پیدا کرد و توانست تمامی سایت‌های دیگر را نیز پشتیبانی کند. امروزه بیش از ۷۰ میلیون سایت وردپرسی در دنیا وجود دارند که ۳۰ درصد کل سایت‌ها می‌باشند. از جمله مهم‌ترین مزایای سیستم وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به آنکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملاً رایگان است، در مقایسه با سایر CMSها بسیار مقرون‌ به ‌صرفه‌­تر است.
  • سیستم وردپرس دارای گستردگی بسیار بالایی است و بیش از ۵۰ هزار افزونه به همراه ۵ هزار قالب رایگان و پرمیوم برای افزایش قابلیت‌های آن وجود دارد.
  • می‌توان گزارش کاملی از فروش محصولات داشت و با تجزیه و تحلیل داده‌ها، برای افزایش فروش برنامه‌ریزی کرد.
  • CMS وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها برای افراد مبتدی است چرا که کار کردن با آن و مدیریت آن بسیار راحت است.
  • مهم‌ترین و بهترین پلاگینی که در وردپرس می‌تواند با چند کلیک ساده صاحبان کسب و کار را به یک فروشگاه تمام عیار و حرفه‌ای برساند، افزونه Woocomerce است.
  • وردپرس دارای پشتیبانی سریع و حرفه‌ای است و قابلیت پشتیبانی از چند زبان را دارد
  • راه‌اندازی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس بسیار سریع و آسان است و می‌توان در کمتر از یک ساعت یک فروشگاه کامل را راه‌اندازی کرد
  • تنوع و تعدد بسیار زیاد قالب‌های آن از دیگر مزایای وردپرس است. همچنین وردپرس از نظر سئو و بهینه‌سازی یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است.

پس می‌توان به عنوان یک سیستم معتبر و حرفه‌ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از آن کمک گرفت و به بهترین نحو یک کسب و کار را راه‌اندازی کرد. البته قبل از ان بد نیست اطلاعات خوبی درباره استانداردهای ساخت وبسایت کسب کنید.
برای اینکه بتوانید با وردپرس کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، اول باید آن را بصورت کاملا رایگان دریافت کرده، نصب کنید و سپس از افزونه و قالب وردپرس برای تکمیل آن کمک بگیرید.

پیشنهاد ژاکت

اگر همین حالا تصمیم گرفتید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید ما به شما در این مسیر کمک می‌کنیم. فقط کافیست از هدیه ژاکت برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید.


انواع پیشرفته در TypeScript — با مثال های کاربردی

بسیاری از افرادی که به تازگی شروع به کار با TypeScript کرده‌اند این عادت را پیدا می‌کنند که به جای همه نوع‌هایی که پیچیده‌تر از string یا number باشند، از نوع any استفاده کنند. اما با یادگیری کاربرد انواع پیشرفته در TypeScript و همچنین انواع سفارشی می‌توانید به صورت بهتری از این زبان برنامه‌نویسی بهره بگیرید. با سوئیچ کردن به TypeScript جهت نوشتن اپلیکیشن‌های مستحکم می‌توانید انواع مختلفی به کد جاوا اسکریپتتان اضافه کنید. در این مقاله به بررسی مثال‌هایی از کاربرد انواع پیشرفته در TypeScript و شیوه استفاده از آن‌ها در اپلیکیشن‌های React می‌پردازیم.

در ادامه به توضیح انواع Record ،Partial ،Required ،Pick و یک نوع سفارشی به نام Omit می‌پردازیم.

نوع Record

این نوع بسیار مفید داخلی TypeScript در نسخه 2.1 این زبان معرفی شده است و امکان ایجاد یک map نوع‌بندی شده را فراهم می‌سازد. بدین ترتیب می‌توان اینترفیس‌های ترکیبی ایجاد کرد. برای این که نوع متغیری را به صورت Record تعیین کنیم، باید یک رشته به عنوان کلید و یک نوع برای مقدار متناظر آن ارسال کنیم. ساده‌ترین حالت زمانی است که مقدار شما به صورت String است:

این کار ممکن است ساده به نظر برسد، اما روش نوع‌بندی ساده‌ای در کدنویسی روزمره در اختیار شما قرارمی دهد. یکی از رایج‌ترین حالت‌ها زمانی است که Record در یک اینترفیس به منظور یک گزاره تجاری استفاده می‌شود که در یک دیکشنری به صورت جفت‌های کلید/مقدار نگهداری می‌شود. این مدل می‌تواند نماینده یک مجموعه از ثابت‌ها، رویدادها، داده‌های کاربر، درخواست‌های حمل‌ونقل، بلیت‌های سینما و موارد دیگر باشد. در مثال زیر ما یک مدل برای محصولاتی ایجاد می‌کنیم که کاربر می‌تواند به سبد خرید خود اضافه کند:

 انواع پیشرفته در TypeScript

همان طور که می‌بینید امکان تکمیل خودکار ادیتور به ما کمک می‌کند که یک شیء نوع‌بندی شده تعریف کنیم و متغیری را دارای یک نوع خطا معرفی می‌کند، زیرا همه مشخصه‌های آن تعریف نشده‌اند.

ضمناً Typescript امکان ایجاد یک شیء خالی برای برخی شکل‌های تعریف‌شده و سپس مقداردهی آن با مشخصه‌ها را نمی‌دهد، اما در اینجا Record به نجات ما می‌آید.

امکان استفاده از یک string enum به عنوان کلید برای نوع Record نیز وجود دارد. برای نمونه ما از ErrorsEnum برای حفظ و دسترسی به مقادیر خطای احتمالی (پیام‌ها) استفاده می‌کنیم.

 انواع پیشرفته در TypeScript

در ادامه به بررسی شیوه استفاده از بهبود نوع در زمان کار با کتابخانه Material-UI می‌پردازیم. شما می‌توانید استایل‌های سفارش را با نمادگذاری CSS-in-JS اضافه کنید و آن‌ها را از طریق withStyles تزریق کنید. بدین ترتیب می‌توانید استایل را به صورت یک تابع که یک theme به عنوان آرگومان می‌گیرد تعریف کنید و className آتی را با استایل‌های متناظر بازگشت دهید. همچنین باید نوعی برای این تابع تعریف کنید:

 انواع پیشرفته در TypeScript

شاید متوجه شده باشید که افزودن این as CSSProperties برای همه شیءهای استایل کمی آزاردهنده است. به طور جایگزین می‌توانید از مزیت نوع Record استفاده کرده و یک نوع برای تابع styles تعریف کنید:

 انواع پیشرفته در TypeScript

اکنون می‌توانید از آن به صورت امن در هر کامپوننتی استفاده کنید و از دردسرهای نوع مشخصه‌های CSS در استایل های خود رها شوید.

Partial و Required

نوع Partial موجب می‌شود همه مشخصه‌ها در شیء به صورت optional باشند. این وضعیت در موارد زیادی به کمک شما می‌آید، مثلاً هنگامی که با داده‌هایی سر و کار دارید که یک کامپوننت می‌تواند رندر کند، اما می‌دانید که داده‌ها ممکن است در زمان mount شدن واکشی نشده باشند:

 انواع پیشرفته در TypeScript

همچنین می‌توانید از Partial برای تعریف برخی props به صورت props پیش‌فرض برای کامپوننت خود استفاده کنید:

 انواع پیشرفته در TypeScript

به طور عکس نوع داخلی Required که در تایپ‌اسکریپت نسخه 2.8 معرفی شده است، موجب می‌شود که همه مشخصه‌های شیء توصیف‌شده به صورت الزامی درآیند:

 انواع پیشرفته در TypeScript

یکی از کاربردهای Required در سلکتورها است. گاهی اوقات می‌خواهیم از یک شیء تو در تو، یک سلکتور برای یک مشخصه بسازیم و می‌دانیم که در زمان فراخوانی سلکتور این مشخصه تعریف خواهد شد. این کار با استفاده از نوع‌بندی میسر می‌شود:

 انواع پیشرفته در TypeScript

این کار شبیه به نوعی تقلب به نظر می‌رسد و در صورتی که شروع به ارث‌بری مشخصه‌های الزام شده از انواع اختیاری بکنید موجب خطا می‌شود، پس باید مراقب باشید.

شاید احمقانه به نظر برسد، اما موقعیت‌هایی که در آن کدی به صورت خودکار تولید می‌شود و همه اینترفیس‌هایی که در اختیار دارید به صورت Partial هستند و همه عناصر UI تنها به مشخصه‌های Required نیاز دارند، نادر نیست. بدین ترتب باید شروع به بررسی همه شیءهای تودرتوی روی undefined بکنید.

Pick و Omit

آیا تاکنون تلاش کرده‌اید یک نوع را به این دلیل که کلاس بعدی‌تان به دسته خاصی از مشخصه‌ها نیاز ندارد، محدود کنید؟ شاید هم در فرایند ریفکتور کردن به این نقطه رسیده باشید و تلاش کرده باشید که یک بخش از سیستم را به روش جدیدی توزیع کنید. نوع‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند.

Pick به شما کمک می‌کند که از یک اینترفیس قبلاً تعریف‌شده استفاده کنید، اما از آن شیء تنها کلیدهایی که مورد نیاز هستند را اخذ می‌کند.

Omit نوعی است که از قبل در بخش lib.d.ts در Typescript تعریف نشده است، اما تعریف کردن آن با استفاده از Pick و Exclude کار دشواری نیست. این نوع مشخصه‌هایی را که نمی‌خواهید از یک اینترفیس اخذ کنید، از آن جدا می‌کند.

در دو تصویر زیر، ProductPhotoProps شامل همه مشخصه‌های Product به جز نام و توضیح است:

 انواع پیشرفته در TypeScript

یک مثال عملی از چنین موقعیتی در زمان ریفکتور کردن یک فرم بزرگ است که وابستگی‌های فیلد پیچیده‌ای دارد. در این پروژه، نوعی به صورت FormProps وجود دارد که فیلد خطاها در آن گنجانده شده‌اند. با توجه به این که خطاها برای یک کامپوننت فرزند نخست غیرضروری هستند، اما همچنان برای آن‌ها که در لایه دوم قرار دارند لازم هستند، می‌توانیم بخشی از فیلدها را به استثنای خطاها برای یک اینترفیس جدا برداریم و بدین ترتیب به خوبی کار می‌کند.

البته روش‌های مختلفی برای ترکیب نوع‌ها و تعریف رابطه آن‌ها وجود دارد اگر شروع به تجزیه یک شیء بزرگ به قطعات کوچک‌تر بکنید، شاید مشکل را از طریق حذف مشخصه‌ها از یک شیء در طرف دیگر حل کنید. به جای آن می‌توانید نوع‌ها را بسط دهید.

بسط نوع/اینترفیس

زمانی که یک اینترفیس را بسط می‌دهید، همه مشخصه‌های توصیف‌شده در اینترفیس/نوع مبدأ در اینترفیس حاصل موجود خواهند بود. در ادامه می‌بینیم که چگونه می‌توانیم اینترفیس‌های کوچک را با هم ترکیب کنیم و اینترفیسی مرتبط با کار مورد نظر خود بسازیم:

 انواع پیشرفته در TypeScript

این روش چندان کارآمد نیست، زیرا باید شکل شیءهای خود را از قبل تصور کنید. از سوی دیگر سریع و آسان است و موجب می‌شود که برای ساخت پروتوتایپ یا ساخت UI ساده‌ای مانند رندر کردن داده‌ها در بلوک‌های صرفاً خواندنی مناسب باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی برخی از رایج‌ترین انواع از پیش تعریف‌شده تایپ‌اسکریپت پرداختیم و نمونه کدهای واقعی برای هر کدام معرفی کردیم. پروژه‌ای که استفاده شده است صرفاً یک دمو است، اما این نوع‌ها دست‌کم در همه اپلیکیشن‌های واقعی نیز کار می‌کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و موجب شود تشویق شوید روش‌های جدید کدنویسی را امتحان کنید. در این ریپو (+) می‌توانید اغلب مثال‌های مرتبط را مشاهده کنید.

با این حال باید یک نکته دیگر در مور نوع‌بندی استاتیک بگوییم. در اغلب موارد هنگامی که یک فناوری جدید را بررسی می‌کنیم یا با چالشی در طی توسعه یک قابلیت مواجه می‌شویم، شروع به حل مسئله فنی می‌کنیم و ممکن است هدف نهایی را فراموش کنیم. نوع‌بندی استاتیک هدف کار شما نیست و صرفاً یک ابزار است. اگر این مسئله به موضوع مرکزی پروژه شما تبدیل‌شده است، نشان می‌دهد که از مسیر خارج شده‌اید. به تعادل بین بخش‌های تجاری/تکنیکی اپلیکیشن خود توجه داشته باشید و از کدنویسی خود لذت ببرید.

منبع: فرادرس

چگونه ایمیل مارکتینگ را به صورت اصولی انجام دهیم؟

یمیل مارکتینگ چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟ چگونه ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی انجام دهیم؟ مزایای بازاریابی ایمیلی چیست؟ حتما می‌دانید یکی از راه‌های مهمی که برای شما مطرح می‌شود و می‌توانید به کمک آن به جذب کاربر کمک کنید انجام ایمیل مارکتینگ برای سایت است. اما انجام ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نیز اصول و قواعدی دارد تا به نتیجه دلخواه برسد. در اینجا می‌خواهیم این اصول را با هم بررسی کنیم.

ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی

نمی‌توان به موفقیت و توسعه یک کسب و کار امیدوار بود و نقش ایمیل مارکتینگ برای سایت را جدی نگرفت. استفاده از بازاریابی ایمیلی برای تمام کسب و کارهایی که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت دارند، بسیاری ضروری است. کسب و کارهای امروزی نیاز دارند تا به صورت هدفمند برای محصولات و خدمات خودشان تبلیغ کنند تا بتوانند درصد فروش و تعداد مشتری‌های بالقوه خودشان را افزایش دهند. اما بصورت کاملا اصولی.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

قبلا هم مقاله‌ای درباره ایمیل مارکتینگ برایتان منتشر کردیم. ایمیل مارکتینگ در اصل تبلیغات برای محصولات از طریق ایمیل است. صاحبان کسب و کارها در ایمیل مارکتینگ اجازه دارند که محصولات و خدمات خودشان را از طریق ایمیل برای کاربرانی که اجازه ارسال ایمیل را داده‌اند معرفی کنند. به عبارت ساده‌تر صاحبان کسب و کار به مشتریان خودشان ایمیل می‌زنند تا محصولات یا خدمات آن‌ها را خریداری کرده یا بشناسند.

با وجود ترفندها و راهکارهای بی‌شماری که برای فروش محصولات در فضای اینترنت وجود دارد، می‌توان گفت هنوز هم ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی به عنوان مهم‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه بازاریابی شناخته می‌شود. ایمیل مارکتینگ برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ راه‌­اندازی شد و پس از گذشت حدود سه دهه همچنان یکه‌تاز بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال و مجازی به حساب می‌آید.

در سال ۲۰۰۳ قانون Can Spam شد و باعث شد که ایمیل مارکتینگ با کیفیت بسیار بیشتری نسبت به قبل استفاده شود و تقریباً ایمیل‌های اسپم حذف شدند. براساس آمارهای سال ۲۰۱۸ بیشتر از ۵۴ درصد از بازاریابان عنوان کرده‌اند که بازاریابی ایمیلی اولویت اول آن‌ها در پیشرفت کسب و کار بوده است.

هدف از ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ برای سایت

تقریباً تمام کسب و کارها و تمامی سایت‌های معتبر دنیا از ایمیل مارکتینگ برای سایت بهره می‌برند و هدف هر کدام از آن‌ها با توجه به نحوه فعالیتشان متفاوت است. به صورت کلی بازاریابی ایمیلی می‌تواند به سه دسته ایمیل اطلاعاتی، ایمیل اطلاعاتی – تبلیغاتی و ایمیل تبلیغاتی تقسیم شوند که هدف آن‌ها می‌تواند تبلیغات، فروش محصول و خدمات، تبدیل بازدیدکننده به مشتری، تثبیت مشتری‌ها، اعتماد، اعتبار و برند سازی و برقراری ارتباط مؤثر با کاربران باشد. با توجه به نوع فعالیت سایت و تعداد کاربران هر سایت می‌توان گفت که ایمیل‌های اطلاعاتی – تبلیغاتی بهترین نوع ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی حساب می‌آیند چرا که با دادن اطلاعات هم می‌توان در مشتری احساس نیاز به وجود آورد، هم دانش آن‌ها را بالا برد و هم محصول خود را به فروش رساند.

روش صحیح انجام ایمیل مارکتینگ

اولین و مهم‌ترین چیزی که در ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی باید به آن توجه کرد، رعایت کردن اخلاق حرفه‌ای است. به این معنی که صاحبان کسب و کارها تحت هیچ شرایطی نباید به خود اجازه بدهند که بدون کسب اجازه از کاربران برای آن‌ها ایمیلی ارسال کنند چرا که می‌تواند نتیجه‌ای عکس بدهد. برای آنکه بتوانید از ایمیل کاربران خود استفاده کنید، باید با روش‌هایی مانند عضوگیری در سایت، دادن هدایا، ایجاد فرم‌های خبرنامه و تماس، آن‌ها را ترغیب کنید تا با رضایت کامل ایمیل خود را اختیار شما قرار دهند.

همچنین باید کاربران را از امنیت ایمیل‌ها مطمئن کنید و به آن‌ها اطمینان بدهید که ایمیل آن‌ها در دسترس هیچ کسی نخواهد بود و هر وقت که تمایلی به دریافت ایمیل نداشتند می‌توانند عضویت خود را لغو کنند. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال ایمیل در سراسر دنیا وجود دارند که تقریباً ۳۰ درصد تمام کاربران ایمیل هستند و براساس آمارها، بیشتر از ۹۵ درصد کاربران آنلاین از این ابزار استفاده می‌کنند. این نشان از پتانسیل بالای ایمیل برای بازاریابی دارد. از جمله مهم‌ترین نکات در انجام ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سعی کنید ایمیل‌هایی که به کاربران خودتان ارسال می‌کنید، کاملاً مرتبط با حوزه فعالیت سایت باشد. به عنوان مثال کاربری که به عضویت سایت شما که در حوزه روانشناسی فعالیت دارد، درآمده نمی‌تواند بپذیرید که ایمیل‌هایی با مضمون تاریخ یا زمین‌شناسی برای او ارسال کنید. این کار قطعاً اعتماد او را سلب خواهد کرد و تمایلی برای عضویت در سایت شما نخواهد داشت.

۲- به کاربران و مشتریان خود حق انتخاب بدهید. به این معنی که در ایمیل‌ها گزینه لغو اشتراک قرار بدهید تا کاربر متوجه شود که برای انتخاب و علاقه او احترام قائل هستید. به این صورت اگر تمایلی به دریافت ایمیل‌ها نداشت، می‌تواند عضویت خود را لغو کند.

register newsletter

۳- برای آنکه ایمیل‌های شما به عنوان اسپم شناخته نشود سعی کنی از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ تحت وب استفاده کنید تا پیام‌های شما مستقیماً وارد جعبه دریافت (Inbox) کاربران شود.

۴- حتی بی‌نیازترین افراد هم از به دست آوردن اطلاعات رایگان خوشحال و خرسند می‌شوند. سعی کنید اطلاعات رایگان و مفیدی را برای کاربران خودتان ایمیل کنید و یا در کنار تبلیغات خود، هدایایی نیز به آنها بدهید.

۵- همان‌طور که گفته شد رعایت اخلاق حرفه‌ای اصل اول در ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی است بنابراین اگر به کاربران و مشتریان خودتان گفته‌اید که در طول هفته ۲ یا ۳ ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کنید، نباید بیشتر از آن اقدام به ارسال پیام کنید چون از اعتماد آن‌ها نسبت به شما کاسته خواهد شد. بیش از ۷۵ درصد مشتریان کسب و کارهای مختلف به دلیل بدقولی صاحبان آنها و دریافت تعداد بالای ایمیل‌ها عضویت خودشان را لغو می‌کنند.

۶- براساس آمارها، بیشتر از ۶۰ درصد مردم ترجیح می‌دهند که ایمیل‌های متنی غنی را دریافت کنند، بنابراین باید با این سیاست و با استفاده از ایمیل‌­های متنی سعی در معرفی محصول و خدمات خود باشید.

۷- ۵۶ درصد از برندهای معتبر برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل‌ها توسط کاربران و مشتری‌ها از ایموجی‌ها و شکلک‌ها استفاده می‌کنند.

ایمیل‌هایی که شامل نام کوچک گیرنده در خط موضوعی خود هستند، نرخ کلیک بالاتری دارند و بیشتر از بقیه ایمیل‌ها خوانده می‌شوند.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • صاحبان کسب و کارها در این روش از بازاریابی می‌توانند در کمترین زمان ممکن، پیام خود را به هزاران نفر از نقاط مختلف ارسال کنند.
  • ایمیل مارکتینگ برای سایت یک از ارزان‌ترین شیوه‌های بازاریابی در جهان است که با وجود راهکارها و شیوه‌های نوین بازاریابی، همچنان محبوبیت بالایی دارد.
  • ایمیل مارکتینگ عملیات بسیار انعطاف‌پذیر است و در آن می‌توان از انواع محتواهای متنی، تصاویر، ویدیو و فایل‌های دیگر استفاده کرد.
  • بازاریابی ایمیل، مؤثرترین ابزار در بازگشت سرمایه است و می‌توان نتایج آن را به راحتی اندازه‌گیری کرد. به راحتی می‌توان فهمید ایمیل‌ها توسط چند نفر باز شده‌اند و حتی چند نفر با کمک آن خرید کرده‌اند.
  • بازاریابی ایمیلی از مؤثرترین ابزارها برای تبدیل بازدیدکننده‌های سایت‌ها به مشتری‌های بالقوه است.
  • از این ابزار بازاریابی می توان برای اهدافی مانند برند سازی، فروش محصول، تکرار خرید، ارتباط و نظر سنجی استفاده کرد.

پیشنهادات ژاکت

برای اینکه بتوانید از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، ژاکت نیز پیشنهادات خوبی برایتان دارد که نظرتان را به آن جلب می‌کنم.

 افزونه پیگیری ایمیلی Follow Up Emails

follow up- افزونه پیگیری ایمیلی

افزونه follow up کمپین‌هایی را ایجاد می‌کند که شما با کمک آن می‌توانید کاربران خود را در زمان‌های مشخصی از ایمیل‌های ارسالی شگفت‌زده کنید و آن‌ها را ترغیب به خرید از فروشگاه سازید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی در ایجاد ایمیل‌ها
  • گروه‌بندی ایمیل‌ها
  • ارسال توییت خودکار هوشمند
  • ارائه گزارش کامل در ابزار قدرتمند ایمیل مارکتینگ follow up

برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری از این افزونه کسب کنید، شما را به سمت صفحه افزونه follow up emails هدایت می‌کنم.

هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت

mailerlite- اتصال وردپرس به میلرلایت

همان‌طور که می‌دانید میلرلایت یکی از سرویس‌های ارسال ایمیل خبرنامه قدرتمند است. حال می‌خواهیم آن را به وردپرس متصل کنیم؛ برای این منظور باید چه کاری انجام دهیم؟
افزونه هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت، این کار را برای ما انجام می‌دهد. این افزونه دارای ویژگی‌های زیر است:

  • هماهنگ با ووکامرس
  • هماهنگ با گراویتی فرم
  • دارای ابزارک اختصاصی پیشرفته
  • منبع: ژاکت